sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

"Jos olen tehnyt käsilläni sen mitä niillä voi tehdä, ne levätköön." (Vesa-Matti Loiri & Johanna Kurkela)

UUTISIA!

Olen ottanut nyt harppauksen eteenpäin käsityöläisenä ja saanut huopatöilleni kolme näyttelyä syksylle ja ensi vuodeksi! :)

Ensimmäinen on Jyväskylän kaupunginkirjaston lastenosastolla marraskuussa 2013. 
Toinen Ruokolahden kirjasto Suovillassa joulukuussa 2013.
Kolmas Jyväskylässä Suomen käsityömuseon "näytönpaikka" ikkuinoissa, näillä näkymin maaliskuussa 2014. 

Olen tosi innoissani noista ja ideat pyörivät päässäni näyttelytöistä julisteisiin. Paljon on hommaa mutta ihanaa kun on projekteja ja saan työni esille jonnekin. (sitähän tässä on yritetty opetella tämän bloginkin kautta. Ettei vain pitäisi niitä omissa nurkissa, vaan osaisi tuoda niitä muidenkin iloksi ja ylpeydellä sanoa että "Tämmösiä mie teen!") 

Olen aikoinani koulun kautta ollut muutamissa näyttelyn järjestelyissä mukana ja yhden näyttötutkintoni tein opiskelukaverini kanssa näyttelymuodossa, pidin siitä kovasti. Nämä ovat ensimmäiset ihan ikiomat näyttelyt. Hurjaa! Hieman pelottavaakin, mutta enimmäkseen mahtavaa. Pieniä ja suuria askelia kohti jännittävää tulevaisuutta.


"Jos kaiken tiedän
voin sulkea
kirjan lukemattoman
olla lukematta.

Jos kaiken nähnyt
oon kaikesta
on siinä täydellinen syy
olla katsomatta.
Mutta jos en vielä tunne
sinitaivasta
mun täytyy mennä sekin mittaamaan

Jos olen tehnyt käsilläni
sen mitä niillä voi tehdä
ne levätköön

Jos olen käynyt jaloillani
siellä missä niillä voi käydä
ne paikallaan pysyköön
Mutta jos en vielä tunne
vuoren korkeutta
mun täytyy mennä sekin mittaamaan

Jos tunnen sinut
voin sulkea 
sinun edessäsi
mun silmäni

Jos osaan ulkoa ajatuksesi
voin kääntää sinulle selän
sun hymyllesi

Mutta jos en vielä tiedä aivan kaikkea
sinun maailmastasi
mun täytyy tulla sekin mittaamaan."

(Vesa-Matti Loiri & Johanna Kurkela)



3 kommenttia:

  1. Wau! Tosi hienoa:-) Pitää kyllä ainakin nuo Jyväskylän näyttelyt tulla katsomaan, kolmas voipi olla vähän vaikeampi saavuttaa;-)

    VastaaPoista
  2. Kauniita töitä, ja onnea näyttelyihin!

    VastaaPoista
  3. Kiitos! :) Tervetuloa vilkuilemaan sitten näyttelyjä!

    VastaaPoista